„Cześć i chwała wariatom… Tym, co zawsze idą pod prąd. Tym, którzy widzą rzeczy inaczej. Tym, co nie przestrzegają przepisów i nie szanują zastanego stanu rzeczy. Można ich cytować albo nie zgadzać się z nimi, gloryfikować ich lub oczerniać, ale nijak nie da się ich zignorować. Bo to oni powodują zmiany. To oni posuwają nasz gatunek naprzód. I choć niektórzy uważają ich za wariatów, my widzimy w nich geniuszy. Tylko ludzie dość szaleni, by myśleć, że mogą zmienić świat, są zdolni naprawdę tego dokonać.”
/Think different/
–Steve Jobs

Jak to jest z Tobą i Twoimi wystąpieniami?
Dajesz Twoim odbiorcom nową wartość? Umiesz ich zainteresować i przekonać? Masz odwagę czasem zburzyć status quo? Potrafisz wystąpieniami zmieniać świat?

Jeśli odpowiedziałeś na te pytania „tak” i jeśli rzeczywiście Twoje wystąpienia „zmieniają świat” – to gratuluję! Niestety, niezbyt często tak jest. Większość prezentacji to nudne, nic niewnoszące gadaniny. Obserwuję to codziennie.

Przypomnijmy sobie jakąś konferencję biznesową. Jak to najczęściej wygląda? Na scenę wychodzi przedstawiciel jakiejś firmy i tak jak wszyscy przed nim i wszyscy po nim zaczyna od nudnego wstępu oraz długo opowiada o historii firmy. Następnie reklamuje jakiś produkt czy usługę jako jedyną i najlepszą, podając mnóstwo danych, faktów, liczb na poparcie swoich tez.

Taki mówca nawet przez chwilę nie zastanawia się nad tym, czego naprawdę potrzebuje jego publiczność, bo przecież wie — publiczność potrzebuje właśnie jego produktu lub usługi. To oczywista oczywistość. Na pewno nie zastanawia się też nad tym, jak ten jedyny, najlepszy, innowacyjny produkt pokazać w nowoczesny sposób. Jak przykuć uwagę i zaintrygować słuchaczy.

Widziałeś takie prezentacje? Podobały Ci się? Zapamiętałeś cokolwiek? Przypuszczam, że nie.
A co, jeśli Twoje wystąpienia wyglądają podobnie?

Niestety, choć większość ludzi nie cierpi takiego sposobu prezentowania, to gdy stają na scenie, właśnie to powielają. Jak niewolnicy: ich pan ma na imię Nuda, a na nazwisko PowerPoint. Opowiadają lub – co gorsza – odczytują slajd po slajdzie.

Może tak jest też z Tobą i może masz nawet wytłumaczenie (podobne do tych, jakie słyszę na moich szkoleniach od menedżerów)? Może myślisz teraz:

  • Wszyscy tak robią, więc ja też.
  • Nikt mi nigdy nie powiedział jak to robić inaczej.
  • Nie mam czasu na długie przygotowania i jakieś wymysły, żeby było ciekawiej.

Rozumiem. Faktycznie ludzie nie mają czasu i czasem nie wiedzą jak.

Ale…
Chyba się ze mną zgodzisz, że ci, którzy odnoszą sukces, szukają rozwiązań, chcą robić swój biznes inaczej niż wszyscy przed nimi. Szanują wzorce, ale zadają sobie pytania: „Co dalej?”, „Jak udoskonalić dany produkt czy usługę?”, „Co zrobić inaczej, żeby pokazać światu nowe możliwości?”, „Jak wykorzystać zmieniające się codziennie okoliczności i otoczenie gospodarcze, ekonomiczne i społeczne?”.

Rozumieją, że sukcesu nie odnoszą ci, którzy robią to samo, co dziesiątki innych przed nimi, tylko ci, którzy nie stoją w miejscu, ale zawsze idą naprzód. Codziennie poszukują. Są nieustannie ciekawi. Przyglądają się swoim rozwiązaniom z otwartą głową. Są gotowi do zmiany. Są otwarci na rozwój.

Dlaczego więc ci sami ludzie robią słabe prezentacje?
Dlaczego bardzo często wykorzystują jedynie stare, obśmiane już, nudne, a czasem wręcz denerwujące sposoby opowiadania o swoim biznesie? Dlaczego, gdy przychodzi moment kluczowy, czyli szansa zaprezentowania światu innowacyjnych rozwiązań, tacy menedżerowie korzystają ze sposobów, które są przeciwieństwem nowoczesności i atrakcyjności?

Stawiam tezę, że z jakiegoś dziwnego powodu ludzie, przygotowując i prowadząc prezentacje nie myślą inaczej! Rozwój biznesu jest ich pasją, ale mówienie o tym jedynie obowiązkiem.
Czy jest możliwe, że jest tak też z Tobą?

Zastanów się przez chwilę: moment, w którym dostajesz możliwość opowiedzenia innym o efektach Twoich codziennych działań, o Twoich ideach i dokonaniach biznesowych, to chwila Twojej wielkiej szansy. To czas, w którym możesz zbudować Twoją markę, autorytet, czasem pozycję eksperta, ale jednocześnie zwiększyć sprzedaż Twoich usług. Ale żeby tak się stało, Twoje wystąpienie powinno być atrakcyjne, powinno mieć nowoczesną strukturę i spełniać potrzeby współczesnego, wymagającego odbiorcy.

Jeśli więc chcesz prezentować ciekawie i atrakcyjnie, jeśli chcesz przekonywać odbiorców do Twoich pomysłów i sprzedawać to, co ważne dla Ciebie, jeśli chcesz umieć prezentować inaczej niż do tej pory – to czas na zmiany.

Zacznij od zmiany myślenia. Przestań się godzić na własną bylejakość. Bądź odważny.

A potem zacznij szukać nowych rozwiązań. Gdzie?

  • Na dobrych szkoleniach, bo najlepiej uczyć się od doświadczonych praktyków, którzy już niejednego nauczyli robić to w nowoczesny i skuteczny sposób.
  • W internecie, oglądając wystąpienia najlepszych mówców.
  • Na konferencjach i eventach, na których prelegentami są mówcy prezentujący inaczej.
  • W książkach – tu polecam Ci oczywiście moją bestsellerową książkę „SZKOŁA MÓWCÓW. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy”.

Gdy zmienisz myślenie i zaczniesz szukać – to znajdziesz. Jestem tego pewna.

A potem… zobaczysz, jaka to ogromna satysfakcja i radość, gdy publiczność będzie Cię słuchać, reagować, brać od Ciebie wartości i gdy osiągniesz efekt WOW.

A jeśli chcesz nauczyć się, jak się świetnie przygotować do prezentacji to zapraszam Cię na moje szkolenia i konsultacje.

Z jakimi potrzebami moich klientów najczęściej pracuję?

1. Stres przed wystąpieniami- uczymy się nie walczyć z tremą tylko tak z nią pracować, żeby nie ograniczała tylko wspierała.

2. Przygotowanie do wystąpienia – inne myślenie i inny sposób przygotowania. Pracujemy moimi autorskimi narzędziami np. Formułą 5K. Klienci mówią potem, że to wywróciło ich myślenie i pokazało, jak to robić z sensem.

3. Budowanie relacji z odbiorcami, umiejętność angażowania i mówienia w interesujący sposób

4. Dykcja i emisja głosu – jak mówić wyraźnie, tak, żeby odbiorcy rozumieli

5. Mowa ciała – czyli jak się poruszać po scenie lub przed kamerą, co zrobić z rękami w czasie wystąpienia, jak nawiązywać kontakt wzrokowy

6. Slajdy- czyli jak zrobić slajdy, które wspierają to, co mówimy

7. I wiele innych rzeczy, bo wystąpienia publiczne wymagają wielu umiejętności.

            Jakie formy mają moje szkolenia?

🟠 Procesy indywidualne: przeważnie wybierają je dla siebie menedżerowie i menedżerki wyższego szczebla, np. #CEO, członkowie zarządów. Taki proces daje możliwość skupienia się tylko na Twoich problemach, bo uczymy się tylko tego, czego Tobie brakuje do pełnej skuteczności. – najbliższe terminy we wrześniu

🟠 Szkolenia dla zespołów menedżerów. Rekomenduję zawsze połączenie pracy warsztatowej w grupie z konsultacjami indywidualnymi, dzięki czemu cały zespół robi niesamowity rozwój – najbliższe terminy we wrześniu

🟠 Szkolenia otwarte MISTRZ WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH, gdzie w kameralnej grupie uczymy się wszystkiego, co potrzebne żeby być skutecznym prezenterem biznesowym.

Więc jeśli chcesz wiedzieć, umieć i wdrożyć u siebie, w swojej firmie nowoczesne umiejętności wystąpień publicznych to zapraszam 😊

Napisz do mnie lub zadzwoń i bierzemy się #doroboty 😊