• Masz świetny pomysł biznesowy i będziesz go prezentował przed zarządem Twojej firmy?
• Idziesz na rozmowę kwalifikacyjną i chcesz zdobyć nową pracę?
• Starasz się o awans i masz zaprezentować wizję Twojego działania osobom decyzyjnym?
• Startujesz w przetargu i chcesz wyróżnić się swoją ofertą (nie tylko ceną)?
• Awansowałeś i chcesz przedstawić swojemu zespołowi strategię działania?
• Spotykasz się z klientami?
• Występujesz na konferencjach?
• Chcesz budować silną markę osobistą i autorytet w swojej branży?

To tylko niektóre sytuacje, w których czasie występujesz publicznie, czyli sprzedajesz ze sceny. I nie chodzi tu, jak widzisz, jedynie o wielkie sceny i wielotysięczną publiczność. Występujesz publicznie również wtedy, gdy mówisz do niewielkiej grupy odbiorców.

Jedną z umiejętności wyróżniających wybitnych liderów jest umiejętność mówienia do ludzi w taki sposób, żeby słuchali i podążali za prezenterem.

Być może powiesz, że podstawą biznesu jest mieć świetne rozwiązanie odpowiadające na potrzeby Twoich klientów. Niewątpliwie będziesz miał rację.

Ale

Mamy takie czasy, że nie wystarczy, że masz ciekawą propozycję, albo świetne rozwiązanie biznesowe. Nie wystarczy również, że masz najlepszy nawet produkt, czy usługę. Jeśli nie umiesz tego pokazać światu i opowiedzieć o tym tak, że ludzie zaczynają widzieć w Twoim rozwiązaniu najlepszą szansę dla siebie, to i tak nie sprzedasz. Ludzie nie dowiedzą się o Twoim rozwiązaniu, jeśli im o nim nie powiesz. Albo dowiedzą się o nim, ale nie zrozumieją, że to dla nich jedyne rozsądne rozwiązanie.

No właśnie:

  • Ileż to super pomysłów nigdy nie zostanie zrealizowanych?
  • Ilu fachowców nie awansuje?
  • Ile razy odejdziesz z kwitkiem z rozmowy kwalifikacyjnej?

A to wszystko między innymi przez to, że ludzie nie mają umiejętności prezentacyjnych.

Nie wiem, czy wiesz, że organizacja Center for Talent Innovation przeprowadziła w USA badania z udziałem ponad 4 tysięcy menedżerów oraz 268 przedstawicieli kadry executive.
Z tych badań wynika, że:

  • Warunkiem koniecznym otrzymania najwyższych stanowisk w firmach są kompetencje przywódcze.
  • Przywództwo zdefiniowano jako: umiejętność budowania wrażenia osoby pewnej siebie, doskonałe umiejętności komunikowania się i wywierania wpływu, a także dopracowany wizerunek.
  • Wystąpienia publiczne określono jako sposób połączenia i eksponowania powyższych umiejętności.
  • 2/3 pomysłów biznesowych jest odrzucanych nie dlatego, że są złe, głupie, czy np. niemożliwe do sfinansowania, ale dlatego, że są źle przedstawione.
  • Co ciekawe uznano, że największe wady uniemożliwiające awans to: uwagi o wydźwięku rasistowskim, niewybredne żarty, flirtowanie, publiczne drapanie się 😉, unikanie kontaktu wzrokowego, gadulstwo, zbyt duża skłonność do chichotu, zbyt przenikliwy, niemiły głos. Myślę, że zgodzimy się, że wszystkie te ograniczające rozwój w biznesie wady, to w skrócie słabe umiejętności komunikacyjne.

Widzisz teraz jakie szanse możesz utracić, jeśli nie rozwijasz swoich umiejętności komunikacyjnych?
Mógłbyś wznosić swój biznes na wyższy poziom właśnie dzięki świetnym umiejętnościom wystąpień publicznych. Mógłbyś budować swój autorytet i pozycję eksperta. Ludzie mogliby się dowiedzieć o Tobie i Twoich rozwiązaniach. Mógłbyś zacząć działać na większą skalę niż do tej pory i docierać do nowych potencjalnych klientów. Mógłbyś awansować. Jest wiele tych szans.

Mam więc dziś do Ciebie pytania, jak to jest z Tobą:

  • Wykorzystujesz wystąpienia publiczne do rozwoju biznesu?
  • Umiesz się wyróżnić wśród konkurencji? Sprawiać wrażenie kompetentnego, przekonującego eksperta?
  • Potrafisz tak opowiadać o swoim pomyśle, że inni chcą (a nie tylko muszą) go realizować?

Jeśli odpowiedziałeś na któreś z tych pytań: nie, to teraz jest czas by to zmienić i nie tracić już więcej szans

A jeśli chcesz nauczyć się, jak się świetnie przygotować do prezentacji to zapraszam Cię na moje szkolenia i konsultacje.

Z jakimi potrzebami moich klientów najczęściej pracuję?

1. Stres przed wystąpieniami- uczymy się nie walczyć z tremą tylko tak z nią pracować, żeby nie ograniczała tylko wspierała.

2. Przygotowanie do wystąpienia – inne myślenie i inny sposób przygotowania. Pracujemy moimi autorskimi narzędziami np. Formułą 5K. Klienci mówią potem, że to wywróciło ich myślenie i pokazało, jak to robić z sensem.

3. Budowanie relacji z odbiorcami, umiejętność angażowania i mówienia w interesujący sposób

4. Dykcja i emisja głosu – jak mówić wyraźnie, tak, żeby odbiorcy rozumieli

5. Mowa ciała – czyli jak się poruszać po scenie lub przed kamerą, co zrobić z rękami w czasie wystąpienia, jak nawiązywać kontakt wzrokowy

6. Slajdy- czyli jak zrobić slajdy, które wspierają to, co mówimy

7. I wiele innych rzeczy, bo wystąpienia publiczne wymagają wielu umiejętności.

Jakie formy mają moje szkolenia?

🟠 Procesy indywidualne: przeważnie wybierają je dla siebie menedżerowie i menedżerki wyższego szczebla, np. #CEO, członkowie zarządów. Taki proces daje możliwość skupienia się tylko na Twoich problemach, bo uczymy się tylko tego, czego Tobie brakuje do pełnej skuteczności.

🟠 Szkolenia dla zespołów menedżerów. Rekomenduję zawsze połączenie pracy warsztatowej w grupie z konsultacjami indywidualnymi, dzięki czemu cały zespół robi niesamowity rozwój.

🟠 Szkolenia otwarte MISTRZ WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH, gdzie w kameralnej grupie uczymy się wszystkiego, co potrzebne żeby być skutecznym prezenterem biznesowym.

Więc jeśli chcesz wiedzieć, umieć i wdrożyć u siebie, w swojej firmie nowoczesne umiejętności wystąpień publicznych to zapraszam 😊

Napisz do mnie lub zadzwoń i bierzemy się #doroboty 😊